1

Resultaat 13–24 van de 47 resultaten wordt getoond

  • Dichten is niet eng

    Gedichten maken vanuit de zintuigelijke beleving:
    Van rijmende rap tot gevoelig schrijven over de heerlijkste lasagne van je moeder.
    Elke leerling kiest vanuit één emotie een onderwerp.
    Waar word je …

    120.00
  • Filo de Gelukkige Steen

    ‘Filo de Gelukkige Steen’ is een workshop waarin kinderen onbevangen naar kunst kijken en de eigen fantasie omzetten in een unieke geluksteen, gemaakt van speksteen.

    Naar aanleiding van Filo, een …

    180.00
  • Onverwachte gebouwen

    De leerlingen treden in de voetsporen van Architect Frank Gehry.
    Ze gaan net als de architect een ruimtelijk papieren model maken van een gebouw.

    Ter oriëntatie maken de leerlingen kennis …

    140.00
  • Muziek in beeld

    De leerlingen treden in de voetsporen van kunstenaar Kandinsky
    en gaan een kunstwerk maken geïnspireerd op muziek.

    Ter oriëntatie maken de leerlingen kennis met een van de kunstwerken Kandinsky.
    Ze …

    140.00
  • Topstukken

    We beginnen de les met een presentatie. Eerst beknopt over de kunstenaar zelf en hierna maken we de stap naar verschillende beeldhouwwerken. De leerlingen gaan vanuit hun eigen fantasie een …

    210.00
  • Aardappeldruk op stof

    Drukken/stempelen met aardappelen is een zeer creatieve bezigheid. Kinderen maken hun eigen stempel op een klein oppervlak. Het formaat van het te bedrukken stuk stof is bepalend voor het ontwerp. …

    105.00
  • 3D-printerpen tekenen

    Heb je ooit gedroomd van het maken van je eigen 3D-kunstwerken die echt van de pagina af springen? Met een 3D-printerpen kun je die droom werkelijkheid laten worden! Stel je …

    125.00
  • Virtual Reality

    In deze workshop worden de leerlingen meegenomen in de wereld van de Virtual Reality. Wat is Virtual Reality en wat kun je ermee?
    Ze worden begeleid om met een online …

    175.00
  • Computational Thinking

    Bij deze les gaan leerlingen op een laagdrempelige en speelse manier aan de slag met (denk)vaardigheden die nodig zijn bij het leren programmeren.
    De leerlingen ervaren zo dat (de eerste …

    120.00
  • CULTUURPROGRAMMA 24-25

    Escaperoom Berkelland

    Een koppeling tussen thema’s uit de geschiedenis en aspecten van computational thinking. Kinderen gaan met allerlei activiteiten aan de slag en leren zo op een vaak speelse manier meer over …

    120.00
  • Schaduwlampje

    Hoe werkt een stroomkring, een eigen “zaklamp” maken en verhalen vertellen zijn aspecten die samen komen in de workshop “Schaduwlampje”.
    In deze workshop gaan leerlingen kennismaken met elektriciteit en ontdekken …

    180.00
  • Vloeistofmengsels – Eerste kennismaking met scheikunde

    Leerlingen gaan experimenteren met verschillende ‘simpele’ (huis/tuin en keuken materialen) stoffen, waardoor zij ontdekken hoe stoffen op elkaar reageren. De onderwerpen die aan bod komen zijn: vloeistofmengsels, chemische reacties en …

    120.00