Spiegels en ramen; het belang van verhalen

150.00

(prijs is exclusief reiskosten)
Categorie: Tag: Product ID: 4948
Doelgroep(en): Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Aanbieder: Janneke Meijer
Aantal lessen: 2
Aantal workshopleiders: 1
Hoeveelheid deelnemers: 30
Locatie: In het klaslokaal
Duur: 60 minuten
Creatief proces: Oriënteren, Onderzoeken, Uitvoeren, Evalueren
Kerndoelen: Kerndoel 54, Kerndoel 55, Kerndoel 56

Beschrijving

Verhalen zijn als spiegels (herkenning) en ramen (ontdekking). Aan de hand van veel verschillende verhalen duiken we werelden in.
Waar zit herkenning? Waar ontstaan vragen? Wat is totaal nieuw voor je? Onbekend? Verrassend? Vreemd? Onverwachts? Wat gebeurt er met je door dit verhaal?

Leerlingen lezen verschillende fragmenten en maken aantekeningen. In de tweede les volgt een creatieve uitwerking.
Het gaat hierbij om het uitwerken van wat heb je gezien/herkend in de gelezen teksten.
Mogelijke vormen om dit in uit te werken zijn collage, schildering, tekening, schets, lapbook, leporello, gedragspatroongrafiek.

Tussen beide lessen moet er extra tijd zijn om te lezen.

Er wordt ook aan kerndoelen binnen taal gewerkt: 3, 10 en 20.

 

Extra informatie

Doelgroep

, , ,

Aanbieder

Aantal lessen

Aantal workshopleiders

Hoeveelheid deelnemers

Duur

Creatief proces

, , ,

Kerndoelen

, ,